Halvet:

 

Erkeğin mahremi olmayan bir kadınla, insanların görmedikleri bir yerde yalnız kalmasıdır. Bu, cahiliyye işlerindendir ve büyük günahlardandır.

Halveti Haram Kılan Deliller

Cabir b. Abdillah radıyallahu anhuma’dan; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki;

لَا تَلِجُوا عَلَى المُغِيبَاتِ، فَإِنَّ الشَّيْطَانَ يَجْرِي مِنْ أَحَدِكُمْ مَجْرَى الدَّمِ»، قُلْنَا: وَمِنْكَ؟ قَالَ: «وَمِنِّي، وَلَكِنَّ اللَّهَ أَعَانَنِي عَلَيْهِ فَأَسْلَمُ»

Kocaları yanında bulunmayan kadınların evlerine girmeyin. Şüphesiz şeytan her birinizin damarlarında kanın dolaştığı gibi dolaşır” Dediler ki; “Senin de mi ey Allah’ın Rasulü?” Buyurdu ki;

Evet, benim de. Lakin Allah bana yardım etti de, (şeytanım) Müslüman oldu.”[1]

Ömer b. el-Hattab radıyallahu anh dedi ki; “Dikkat edin! Kişi, kendisine mahrem olmayan kadınla konuşmasın! Kayın biraderi ise kadının ölümden sakınır gibi sakınması gereken birisidir.”[2]

İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki;

لاَ يَخْلُوَنَّ رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ إِلَّا مَعَ ذِي مَحْرَمٍ فَقَامَ رَجُلٌ، فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، امْرَأَتِي خَرَجَتْ حَاجَّةً، وَاكْتُتِبْتُ فِي غَزْوَةِ كَذَا وَكَذَا، قَالَ: «ارْجِعْ فَحُجَّ مَعَ امْرَأَتِكَ»

Bir erkek, yanında mahremi olmayan bir kadın ile yalnız kalmasın.” Bir adam: “Ey Allah’ın rasulü! Eşim hacca çıktı. Ben ise filan savaşa yazıldım” dedi. Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:

“Dön ve hanımınla beraber hac yap” buyurdu.”[3]

Bu hadisten, kadının yanında mahremi bulunduğu zaman erkeklerin, kadınların yanına girebileceği bir anlam çıkarılamaz. Kastedilen ancak evlerinde kocaları bulunmadığı zaman, ayrı odalarda olsalar dahi kadınların evine girmemektir. Zira birbirine namahrem olan kadın ile erkek aynı ev içerisinde olurlarsa, ayrı odalarda veya perde arkasında olsalar dahi şeytanın vesveselerine muhatap olurlar. Kötülük işlemeseler dahi ithama uğrarlar.

Amir b. Rabia radıyallahu anh’den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki;

أَلا لا يَخْلُوَنَّ رجل بامرأة إِلا كانَ ثالثَهُمَا الشيطانُ

Dikkat edin! Bir kadınla erkek yalnız kaldığında üçüncüleri mutlaka şeytan olur."[4]



[1] Sahih ligayrihi. Ahmed (3/309, 397) Darimi (2782) Tirmizi (1172) Ebu Davud (2777) Tahavi Müşkilu’l-Asar (1/103) Taberani Evsat (9/14) İbnu’l-Arabi Mucem (1827) bkz.: Buhari (6/158) Müslim (s.1711) Tirmizi (1171) Nesai (3898) Ahmed (1/18, 26) Hakim (1/114) Ebu Nuaym Hilye (8/305) Beyhaki  Şuab (5454) Zeylai Nasbu’r-Raye (4/249)

[2] Sahih mevkuf. Abdurrazzak (7/137) İbn Ebi Şeybe (4/48) Ebu Ubeyd Emsal (s.18) el-Cuz’u Fihi Nushati İbrahim b. Sad (72)

[3] Sahih. Buhari (5233) Müslim (1341) Ahmed (1/222, 346) Tirmizi (2779) İbn Mace (2900) İbn Huzeyme (2529-30) Beyhaki (3/139, 7/90) Beyhaki Şuab (5444) Taberani (11/425) Humeydi (468)

[4] Sahih. Tirmizi (2165, 2254) İbn Mace (2363) İbn Ebi Şeybe (7/457) Nesai Sünenu’l-Kubra (5/388) Şafii (1/244) Humeydi (1/19) Ahmed (1/18, 26, 3/446) Ebu Yala (141) İbn Hibban (16/239) Darekutni el-İlel (111) Hâkim (1/197-199) Bezzar (9/161) Taberani Evsat (3/204) Haris (2/635) Tayalisi (31) Beyhaki (7/91) Beyhaki Şuab (5454)

İlkokullarda Kadın-Erkek Karışıklığının Hükmü

  Soru: “ Yedi yaşından küçük erkek ve kız çocukların aynı sınıfta din ve Kur’an dersi görmeleri caiz midir? ” Şeyh Ahmed b. Yahya en-Nec...