Muslüman Olmayan Kadınların Yanında Örtünmek

  Kays b. El-Haris dedi ki: “Ömer b. El-Hattab radiyallahu anh, Ebu Ubeyde b. El-Cerrah radiyallahu anh’e şöyle yazdı:

“Bana ulaştığına göre müslümanların veya Muhacirlerin kadınları Ehl-i Kitabın kadınlarıyla beraber hamamlara giriyorlarmış. Onları sakındır ve bundan yasakla.”

Diğer rivayette şu ziyade vardır: “Çünkü Allah’a ve ahiret gününe iman etmiş bir kadının, kendi dininden olmayan kadına avretini göstermesi helal değildir.” Bunun üzerine Ebu Ubeyde radiyallahu anh öfkelenerek söylendi. Kendisi öfkeli ve çirkin konuşan biri değildi. Dedi ki:

“Hangi kadın hastalık veya geçerli bir sebep olmadan sırf yüzünü ağartmak için hamama girerse yüzlerin ağardığı günde Allah onun yüzünü karartsın.”[1]

Kadının Kölesinin Yanında Ziynetlerini Gösterebileceği

Enes radiyallahu anh’den: Nebî sallallahu aleyhi ve sellem kendisine hibe etmiş olduğu bir köleyle beraber kızı Fatıma radiyallahu anha’nın yanına gitdi. Fatıma radiyallahu anha’nın üstünde başını örttüğünde ayaklarına, ayaklarını örttüğünde de başına yetişmeyen bir elbise vardı. Nebî sallallahu aleyhi ve sellem onun örtünmeye çalıştığını görünce şöyle buyurdu:

إِنَّهُ لَيْسَ عَلَيْكِ بَأْسٌ، إِنَّمَا هُوَ أَبُوكِ وَغُلَامُكِ

Bunda bir sakınca yoktur. Çünkü bunlardan biri baban, diğeri de kölendir.[2]

Köle Azat Olduğunda Kadının Ondan Örtünmesi

Ebû Abdillah Salim Sebelân'dan: Âişe radiyallahu anhâ, ona Nebî sallallahu aleyhi ve sellem'in nasıl abdest aldığını gösterdi ki, onda şöyle geçmektedir:

“Başını tam arkasına kadar bir kere mesh etti. Sonra elini (önce) kulaklarına, sonra da yanaklarına değdirdi." Salim der ki:

“Ben Âişe radiyallahu anha'ya mukâteb (anlaşmalı köle) olarak geldim. Karşımda oturur, benimle konuşurdu (benden gizlenmezdi). Bir gün kendisine şöyle dedim:

“Bana bereketle dua et!”

“Ne oldu ki?” diye sorunca,

“Beni Allah azat etti!” dedim. Şöyle dedi:

“Allah bunu senin hakkında mübarek kılsın!" Sonra perdeyi indirdi, o günden sonra onu bir daha göremedim.”[3]

Hizmetçi Kadının Tesettürü

Soru: Hizmetçi kadının çalıştığı evde tesettürlü bulunması gerekir mi?

Şeyh İbn Baz’ın cevabı: “Evet, onun hizmet ettiği kimselerden örtünmesi, ziynetlerini göstererek açılıp saçılmaması gerekir. Delillerin genel oluşundan dolayı onlardan biri ile yalnız kalması, örtünmemesi ve fitneye sürükleyici olan ziynetlerini göstermesi haramdır. Onlardan biri ile yalnız kalmak şeytanın fitneyi süslemesi için bir sebeptir. Allah yardımcımız olsun.”

Soru: Bizim bir hizmetçimiz var. Dinin farz kıldıklarını yerine getiriyor ancak saçlarını kapatmıyor. Onu örtünmek için irşat etmem gerekir mi?

El-Lecnetu’d-Dâime’nin cevabı: “Ona fitne ve kötülüğün yayılmasından sakınarak saçlarını, yüzünü ve diğer avretlerini örtmesini emretmeniz gerekir.”



[1] Sahih. Abdurrazzak (1/295) İbn Kesir el-Adab ve’l-Ahkâm (s.28) Beyhaki (7/95)

[2] Sahih. Ebû Dâvûd (4106) Beyhaki (7/95)

[3] Sahih. Nesâî (1/73) Elbani, Sahihu Suneni’n-Nesai (97)

İlkokullarda Kadın-Erkek Karışıklığının Hükmü

  Soru: “ Yedi yaşından küçük erkek ve kız çocukların aynı sınıfta din ve Kur’an dersi görmeleri caiz midir? ” Şeyh Ahmed b. Yahya en-Nec...