Kays b. El-Haris dedi ki: “Ömer b. El-Hattab radiyallahu anh, Ebu Ubeyde b. El-Cerrah radiyallahu anh’e şöyle yazdı:
“Bana ulaştığına göre müslümanların veya Muhacirlerin kadınları Ehl-i
Kitabın kadınlarıyla beraber hamamlara giriyorlarmış. Onları sakındır ve bundan
yasakla.”
Diğer rivayette şu ziyade vardır: “Çünkü Allah’a ve ahiret gününe iman
etmiş bir kadının, kendi dininden olmayan kadına avretini göstermesi helal
değildir.” Bunun üzerine Ebu Ubeyde radiyallahu anh öfkelenerek söylendi.
Kendisi öfkeli ve çirkin konuşan biri değildi. Dedi ki:
“Hangi kadın hastalık veya geçerli bir sebep olmadan sırf yüzünü ağartmak
için hamama girerse yüzlerin ağardığı günde Allah onun yüzünü karartsın.”[1]
Kadının
Kölesinin Yanında Ziynetlerini Gösterebileceği
Enes radiyallahu anh’den: Nebî sallallahu aleyhi ve sellem kendisine
hibe etmiş olduğu bir köleyle beraber kızı Fatıma radiyallahu anha’nın yanına
gitdi. Fatıma radiyallahu anha’nın üstünde başını örttüğünde ayaklarına,
ayaklarını örttüğünde de başına yetişmeyen bir elbise vardı. Nebî sallallahu
aleyhi ve sellem onun örtünmeye çalıştığını görünce şöyle buyurdu:
إِنَّهُ لَيْسَ عَلَيْكِ بَأْسٌ، إِنَّمَا هُوَ أَبُوكِ
وَغُلَامُكِ
“Bunda bir sakınca yoktur. Çünkü bunlardan biri baban, diğeri de
kölendir.”[2]
Köle
Azat Olduğunda Kadının Ondan Örtünmesi
Ebû Abdillah Salim Sebelân'dan: Âişe radiyallahu anhâ, ona Nebî sallallahu
aleyhi ve sellem'in nasıl abdest aldığını gösterdi ki, onda şöyle geçmektedir:
“Başını tam arkasına kadar bir kere mesh etti. Sonra elini (önce)
kulaklarına, sonra da yanaklarına değdirdi." Salim der ki:
“Ben Âişe radiyallahu anha'ya mukâteb (anlaşmalı köle) olarak geldim.
Karşımda oturur, benimle konuşurdu (benden gizlenmezdi). Bir gün kendisine
şöyle dedim:
“Bana bereketle dua et!”
“Ne oldu ki?” diye sorunca,
“Beni Allah azat etti!” dedim. Şöyle dedi:
“Allah bunu senin hakkında mübarek kılsın!" Sonra perdeyi indirdi, o
günden sonra onu bir daha göremedim.”[3]
Hizmetçi Kadının Tesettürü
Soru: Hizmetçi kadının çalıştığı evde tesettürlü
bulunması gerekir mi?
Şeyh İbn Baz’ın cevabı: “Evet, onun hizmet ettiği
kimselerden örtünmesi, ziynetlerini göstererek açılıp saçılmaması gerekir.
Delillerin genel oluşundan dolayı onlardan biri ile yalnız kalması, örtünmemesi
ve fitneye sürükleyici olan ziynetlerini göstermesi haramdır. Onlardan biri ile
yalnız kalmak şeytanın fitneyi süslemesi için bir sebeptir. Allah yardımcımız
olsun.”
Soru: Bizim bir hizmetçimiz var. Dinin farz
kıldıklarını yerine getiriyor ancak saçlarını kapatmıyor. Onu örtünmek için
irşat etmem gerekir mi?
El-Lecnetu’d-Dâime’nin cevabı: “Ona fitne ve kötülüğün
yayılmasından sakınarak saçlarını, yüzünü ve diğer avretlerini örtmesini
emretmeniz gerekir.”